...våga vägra SJ...

Snacka om idétorka. Hur trist måste min vardag vara om jag inte har nåt att skriva om. Iofs väntar jag på besked om en ny lägenhet, d e kul. Hmm, flytta igen? Nja, kanske inte jättekul men d e ju bara 2 våningar upp så d blir väl inte så farligt *suck*. D e klart bara 40 dar till avfärd :D. D e däremot skitkul, men känns så långt bort ändå. Vill att d sak va den 22/7 nu. NU! Jaja den som väntar... cliché ;). Nåja d går väl fort.

Vart i Emmaboda igår på em. Tog tåget vid 19,32. Jag har åkt den sträckan ett antal gånger nu dom sista månaderna och d stadiga priset har legat på 45 spänn. Så kommer "tågvärdinnan" en uppsnoffsad liten 25-åring med attityd å ska ha 95 spänn för resan. 95SPÄNN!!!!!!!! För en enkel från håla till nybban?????????????? Där har vi ett statligt bolag som värnar om miljön, smidigheten och priset för vanliga människor. Å 50spänn i avgift för att d inte går att lösa biljett nån annanstans än på tåget. Javisst d finns biljettautomater, men dessa e ju nästan alltid ur funktion. Å nån biljettlucka finns inte. Å skulle maskinen funka så måste man ha visakort. Så då e tåget endast för människor med möjlighet att skaffa ett sådant. Visst jag har ett men funkar inte maskinen så hjälper d föga. Men att höja priset till 211%! D e fan höjden. Men betalade jag? NEJ!!!! SÅ FAN HELLER! Sa till den lilla otrevliga subban att jag vägrar så du får ringa snuten å ha dom å plocka upp mig i Nybban, för jag accepterar inte detta. Jag vägrar att falla in i ledet. D e ju fan billigare att åka bil. ENSAM! Helt sjukt att SJ kan hålla på så. Inte för att d hjälper lr gö nån större skillnad för SJ men jag sätter ALDRIG mer en fot på ett tåg i sverige. Där har vi mellanmjölkens förmyndarsverige me sina jävla avgifter å storebrorsfasoner. Fan att folk inte kan ställa sig upp å säga ifrån.

Ja nu blev jag irro igen så har ingen lust att skriva mer... kanske kommer på nåt roligare att skriva om senare...

VÄGRA ÅKA KOLLEKTIVT I SVERIGE!!!

vihörs&störs

Kommentarer
Postat av: Sari

Håller me dig!!!

2009-06-13 @ 08:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0