...18årsgräns på energidryck...

Läste en blogg om just min rubrik å kände att jag va tvungen att lätta på trycket. Jag e emot allt förmynderi överhuvudtaget. Retar mej på d faktum att myndigheter å nu tydligen privatpersoner ska tala om för folk vad som e bra å inte. Visst ska vi ha lagar men dom ska åxå efterlevas som dom e skrivna. Energidrycker e lagligt i sverige å finns inga lagar om åldersgränser, då tycker jag att d e förjävligt att en ensam litan handlare nånstans ska agera moralkärring. Ansvar å civilkurage e bra men ungarna har väl föräldrar som har ett ansvar å d e väl inte upp till snabbköpskassörskan å tala om vassom e rätt lr fel.

Vi går vidare till tobak! E lagligt i sverige å d finns åldergräns. Helt ok. Men att staten går in å talar om för tex enskilda krog- restaurang- å cafe-ägare  att nu får man inte röka inna på DITT etablissemang längre, ja då går d fan för långt. D e fan långt över gränsen till överförmynderi, MIN HÖGST PERONLIGA ÅSIKT e att d e på gränser till gestapofasoner. Vi snackar om vuxna människor å rätten till självbestämmande. Nu vet jag att antirökmaffian kommer me åsikter, men ni e välkomna för d finns inga argument som biter på mig i den frågan. MIN krog MINA cigaretter MINA kunder, passar d inte så gå nånannanstans.

Ja d finns en jävla massa tramsbestämmande i svedala idag som vi inte kan göra nåt åt, bilbälte, cykelhjälm, hembränning, tvlicens, begravningsavgifter ja en jävla massa trams, men vi kan fan å SKA ha åsikter om detta å inte låta en överbetald gubbåkärringmaffia godtyckligt tala om för oss hur va ska å inte ska leva våra liv.

Så fan va skönt d känns nu *AAAAHHHHH*... säger ba ha en bra dag :D

vihörs&störs;)

Kommentarer
Postat av: Alltid ETT år yngre!!

Nu börjar jag känna igen dig. Hihihi

2009-03-21 @ 09:59:44
Postat av: Ari

hähä... ja ibland måste man... e bara för mycke jävla sandlåda överallt;)...

2009-03-21 @ 10:32:51
Postat av: Mike

Puff puff

2009-03-21 @ 14:43:50
Postat av: emma

Går inte att kommentera ditt senaste inlägg så dt får hamna här..Du borde skämmas för att du skrämmer en liten tant på det där viset.Du vet hur hönsmammig jag är.!Upprörande..Haha..

2009-03-21 @ 15:51:33
URL: http://ems86.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Det här med cykelhjälm är ju lite kul. Polisen var på besok i min dotters klass för att prata om allt möjligt som man inte får göra vilket bara gör ungarna ännu mer nyfikna. Hon tog då upp frågan om cykelhjälm. Hur lagen är tänkt eftersom man inte är straffmyndig i den åldern då de ska tvingas använda cykelhjälm. Polisen blev sur men hade inget svar.... Typiskt moment 22= Sverige

2009-03-26 @ 19:36:38
Postat av: Ari

Ja hela sverige e ett enda stort ekorrhjul, straffbelägga ej straffmyndiga hahaha

2009-03-26 @ 23:20:33
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Heej !

Hoppas du har haft en bra dag?

Kram

2009-03-26 @ 23:23:12
URL: http://lemondream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0