...segt...

Har varit väldigt segt me skrivandet pga många olika saker men främst då våren. Lullar mest runt i ett töcken å trivs me tanke på värmen som nalkas. Har idag förberett me balkongmöbler för att kunna slappna av ordentligt i solgasset framåt april då d kommer att bli illvarmt :). Ser en GT lr en Cuba Libre framför mig me mö kondens på glaset å några svettdroppar som tränger fram på snoken å så låter man bara aaaaaaaaaaahhhhhhhhh :D.


Later....

Vart ju fest den 6e mars. Petra sa till mig innan att jag skulle va dushad å klädd vid halv6 tiden för då skulle hon komma upp å hämta mig å jag tänkte att vi ska väl in till kalmar å käka lite lr nåt sånt. Så jag satt här å vänta, kl närmar sig halv 6 men ingen petra, så jag ringer upp å hon säger bara att hon e på g men e lite sen... jaha, tänker jag å väntar lite till... Helt plötsligt som fan knackar d på dörrn å jag tänker att vafan knackar hon för, så jag smyger bort å kollar kikhålet... nån håller för, då slår alarmet på i huvet, nåt e i görningen.... så jag öppnar å där står syrrorna :D... lillsyrran me en pappmugg så full me whisky att vi tackade gud för ytspänningen ;). Drick! Lät som en order så undertecknad kände att d e väl bara att göra som man blir tilllsagd... sen sätter vi oss i bilen å lätt nervösa fnicc framanas å jag undrar vart d bär hän... efter en resa på ca 5 minuter å ett gäng dåliga å nervösa skämt anländer vi kungshall.

Då har d planerats en fest till undertecknads ära, en hoper folk står där inne å väntar å jag som inte haft en satans susning om detta e ju bortkommen å ställd som en vandrande pinne i ekskogen.

Men trevligt som fan va d, d hade dukats upp me tacobuffé å sång å allmän förnedring med historier å foton som kanske hade mått bäst av att aldrig mer sett dagens ljus :D... men jävligt trevligt va d... så länge d varade ;) ... "minns" jag rätt så va undertecknad M.I.A innan kl 23, men vafan man tar ju en för teamet ;)

Fick många trevliga presenter. Förutom fin dryckjom å andra snygga grejer även några upplevelser. D ska förutom tandemskärmflygas till sommarn även klappas varg i kolmårdens djurpark och provas whisky i växjö.

D sistnämnda tog plats den gångna helgen. Då vart undertecknad å Roger H(sominteharFB) på whiskyprovarmässan i växjö. En provning på ca 90 min med whiskyns historik å provsmakning av 5 olika sorter som följdes av ett par timmar på själva mässan där d smakades på fina grejer varav en 30årig glenfiddich måste sägas va höjdpunkten. Måste tilläggas att d va riktigt bra å seriöst, kanske lite trångt för d va mö folk men inte så farligt att d störde. Lite kul grej, whiskyfolk e väldigt artiga. Stöter man till nån lite gran så vänder dom sig om å lyfter lätt glaset å säger ursäkta me ett litet leende :) .... hade d vart en vanligpubkväll så hade nog kravaller utbrutit :). En illtrevlig grej va d, å misstänker att d nog inte va den sista provningen man närvarade ;)

Annars har d ju jobbats en hel del å jag stormtrivs... bra jobb å bra chef (lika morrontrött som en annan ;) ) så d e en match made in heaven ;)

Nu börjar fingrarna säga upp sig så d får bli mer nån annan da... hoppas d inte dröjer lika länge till nästa inlägg ;)

som skottarna säger när dom lyfter glaset

To Wives and Sweethearts! May they never meet!

over&out

Kommentarer
Postat av: Sari

hahaha där lurade vi dig allt.....=)

2010-04-12 @ 10:59:11
Postat av: Emma

Härligt att du har välsignat oss med ett inlägg,det blir för det mesta både ett och två fniss när jag läser:)

2010-04-12 @ 11:49:39
URL: http://ems86.blogg.se/
Postat av: Sari

läste de en gång till o fnizzade lika mycke denna gång......att du inte anade nåt.....=)

2010-04-12 @ 16:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0