...halvtid...

Så nu bor han här på halvtid. ja Simon alltså. Sen igår. Han kom på tidiga eftermiddan, å d började me en jonnetur bort till Emma å en liten fika å sen bar d av runt halva socknen å en tur till butiken. D e en tapper liten man, jonnar på utav bara *** inget gnäll, bara överlycklig över å få va ute verkar d som. Imorse varrt d lite meningskiljaktigheter mellan Simon å papps då Simon inte ansåg att frukosten e d viktigaste målet, d va en tuff batalj men papps gick vinnande ur striden då Simon lämnade wo, antagligen kände han att den gubben har spelat spelet förr. Å en liten utmaning lämnades av den besegrade lillle kämpen när d skulle kläs på för en tur till dagis, men han insåg ganska snabbt att farsan lirar i en mycke högre division så här fanns inget att hämta :).

Min dator funkar (?) ganska bra, hoppas jag. Ja d har ju vart en jävla massa strul me den. ALDRIG MER LAPTOP! Vilket jävla trams d e, å va ska d va bra för om man bara använder den hemma för personligt bruk. Nope, nästa blir en fetstor stationär jävla historia lika tung som ångesten dan efter ett riktigt fylleslag ;), ja ni vet hur man kan må.

Vart ju förresten en riktigt go helg :D. Börja i fredags, Petra dyker upp här på eftermiddan å d käkas lite. På kvällen va tänkt att vi skulle ta nån kall å så, å sen bara chilla lite. Jovisst, d misstaget e man inte först me för d blev mer än en kall å framåt kvällen, 10tiden, så låter luren. Å d e ju Ted som undrar vad som händer, så d slutar me att han kikar upp. En timme senare trillar Mike in genom dörren så d blir ju naturligtvis nåra kalla å en å annan GT till framåt morgonkvisten:). Inte för d vart trist lr jobbigt på nåt vis men planerna vart ju att jag skulle stiga upp kl 8 för d vankades en golfrunda på Binga. Kl 8 ringer luren å pelle hurtig å pigg som fan deklarerar muntert att han plockar upp mig om ca 30. Gissa om man fick monsterirr i kroppen fan vi hade ju sagt 9, ja man vart ju inte piggast i länet om poängen når fram ;).

Ja, d anländes till Binga runt 9 iallfall. 2 garvade gamla golfproffs ;), Putte Olsson å Nicke Johansson, å sen vart d en sorglig samling golfwannabees. Jag, Molin, Björn Nyberg, Nicke Franzén, Knutte och Jim Hult. Ja nån av oss hade ju faktiskt lirat en gång innan, ja inte så d märktes HAHAHA men kul va d fan. D e så sant som d e sagt, golf e som sex, man behöver inte va speciellt bra för att tycka d e kul å värt mödan. Så d va nog inte sista turen för mig iallfall, så jävla råkul :D. Kan tillläggas att jag ändå vart ganska nöjd förutom på näst sista hålet då jag höjde vatten nivån i dammen med ca en meter :D. 6 lr 7 bollar lyckades jag dra i hahaha... mr Woods? nä, In the woods.

Bra seg vart man ju iallfall när man väl kom hem efter ett gäng timmar så d blev ju soffan nästan hela eftermiddan. Framåt seneftermiddan bar d av till Mike, golfgänget skulle dra in till Harrys å lira bowling å ta nåra kalla men undertecknad vart inte vid full vigör får nån sån resa, grymtröttbakisseg (?). Mike har ju inskaffat en monstergrill så han bjöd på käk, å så jävla gutt vart d me. Grillad fläxfilé å potatisknyten på grillen, gjorde inte ont i gourmétarmen kan jag lova ;) men meningen vart ju en lugn kväll, ja d va d ju iofs men d blev ju nån liten kall å nån liten virre där vi satt ute. Så d käkades å dracks lite å lite efter 10 skulle vi kika på lite fopåll (:D). Jo d va snyggt, tror vi kolla 10 min å sen vart 2 trötta hjältar som drog timmerstockar där i soffan, hårda båjjs LOL.

Ja så vart d måndag igen å nu e d ju andra bullar som gäller iom Simon så d e bara å börja förbereda midda till 12 för han lär va svulten som en tannalös bäver på kalfjället....

over&out

ps: d kommer en fortsättning på Ungernresan jag loooovar :D.....

Kommentarer
Postat av: Andréa

Ja o ge fan i att ha såna här uppehåll nu! Vill ju ha nått att läsa! :D

2009-09-21 @ 09:50:43
URL: http://alexithymia.blogg.se/
Postat av: Sari

Vad man har fått vänta då!!!

2009-09-21 @ 10:02:22
Postat av: Emma

haha jag vet men nu tyckte jag att jag hade hållt den för mig själv tillräckligt o var mogen att visa min sämre sida för världen=)

2009-09-22 @ 08:24:00
URL: http://ems86.blogg.se/
Postat av: Emma

Blev Simon glad för bilen han fick av oss?O det viktigaste av allt,störde du dig på ljudet hihi

2009-09-22 @ 08:26:36
URL: http://ems86.blogg.se/
Postat av: Ari

haha... en riktig modellbild juh ;)... ja han blev skitglad å nanade me den i soffan, d ljudet stör jag mig aldrig på ;)

2009-09-22 @ 09:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0