...servicemind...

Kul grej??? Telenor! Jag har ett mobilabbonemang som heter telenor fastpris, vilket betyder att d kostar 599 i månaden men jag ringer, sms:ar och mms:ar för upp till 6000 spänn i månaden inom sverige. Om jag ringer till en svensk mobil som befinner sig utomlands så betalar jag bara kostnaden inom sverige men om jag sms:ar till en svensk mobil som befinner sig utomlands så betalar jag hela kostnaden för smset vilket jag får köpa även om jag tycker att d e korkat. Fick på min spec att jag har messat ett nummer 18 ggr mellan den 12 aug och den 11 sept till ett österrikiskt nummer. Detta nummer e samma som min svågers mobil fast utan landsnummer, vilket jag har inprogrammerat i min mobil.

Å nu till d sinnesslöaste jag har varit med om. Min svåger har INTE befunnit sig i österrike varken under den aktuella tiden lr före lr efter så jag ringer telenors "kundservice". Där svarar en kvinna som bara kan betäcknas "jävligt blond" ;). Jag förklarar mitt ärende å hon kollar upp d å säger att jag har själv slagit in numret med landsnummer och allt. Jag försöker förgäves förklara för våpet att jag har inte slagit numret för min svågers nummer finns inprogramerat i min mobil UTAN landsnummer, men förgäves, hon fortsätter utan att lyssna hävda att jag har messat till ett österrikiskt nummer.

Jag försöker ta reda på hur jag ska gå till väga för att ta reda på vad som e fel men hon upprepar som en papegoja att inget e fel. Jag försöker förklara att naturligtvis e nåt fel, för jag känner ingen i österrike och min svågers nummer e inprogrammerat utan landsnummer i mobilen men samma monotona mummel hörs i andra änden. Nu kostade bara dessa 18 sms bara 45 kr extra på mitt "FASTPRISABBONEMANG", så jag försöker mig på ett exempel för henne. Hur ska jag våga ringa lr smsa min svåger nu när jag inte vet vart d går? För vad gör jag om nästa räkning visar att jag ringt till honom i österrike å räkningen visar 20000 spänn å d har jag fan ingen möjlighet å pröjsa. Då häver fanskapet ur sig -Ja, då går d till inkasso! MEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNN VA I HELVETE???? D va ju inte d jag undrade utan jag vill veta vad som e fel på antingen mitt simkort, min telefon lr deras växlar, å hur jag ska gå till väga för att förhindra att jag hamnar i en sån situation för jag VET till 110 % att jag inte har slagit in numret men ändå har d gått till österrike. Då vaknar raketforskaren i henne å hon utbrister -Men ett simkort kan ju inte slå ett nummer så d måste va du som gjort d. AAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

D e ju d jag försöker tala om hela tiden, nånstans e d fel!!!!!!!!!!! FATTA! Ringer jag å gnäller om 45 spänn som jag vet att jag ringt för? Ringer jag för att jag e arbetslös å har en massa dötid? Ringer jag för att jag behöver mänsklig kontakt? Nä jag ringer för att jag inte vill ha en monsterräkning nästa månad som jag inte har nån rimlig möjlighet att betala så nåt e fel. Då får jag nåt tafatt försök till svar (försök till avslut på samtalet). - Ja då får du skicka in specifikationen å tala om vad du inte vill betala å varför. MEN FÖR FAN! JAG SKITER VÄL I DOM 45 SPÄNNEN! D HANDLAR INTE OM PENGARNA D HANDLAR OM ATT NÅT E STÖRT FEL Å KAN SÄTTA MIG I EN JÄVLA KNIPA OM D FORTSÄTTER!

Jaja, hur argumenterar man me dumhet. Hur förklarar man nånting för en människa som skiter kraftigt i vilket lr inte har förmåga å ta in d som förklaras? Problemet e att jag gillar mitt abbonemang för d ger mig råkoll på utgifterna, men ack va jag bet mig i tummen för surprice men e totalt rättslös vad gäller stora företag och stat&kommun (ja där fick staten en känga me) å jag e så jävla trött på d. Inte för att jag kan göra ett skit åt d förutom att spy min galla över företaget å hoppas att, om bara EN enda person läser detta å väljer nåt annat bolag istället så har jag lyckats (?) me nåt, men å få nån jävla rättvisa skipad e ju bara å glömma, fan så jävla tragiskt....

Å än mer tragiskt e d att d inte går att spärra sms till utlandet för då kan jag inte smsa alls... *uppgivet hånskratt*... d e bra grejer d där ;)

over&out

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är därför sådana som vi inte jobbar på sådana där företag, de vill bara ha korkade blondiner i sin kundtjänst. Men jag har inte förstått varför än, kan väl knappast gynna företaget?

2009-09-23 @ 19:57:05
Postat av: Ari

knappast gynsamt.... tror inte att jag kommer att förlänga nåt på telenor när min bindningstid e slut :(

2009-09-23 @ 21:56:26
Postat av: Emma

Jag tycker att hon verkar vara riktigt trevlig hihi..Byt till 3,det är samma pris,599 kr i månaden..Micke o jag har ju det=)

2009-09-24 @ 07:14:56
URL: http://ems86.blogg.se/
Postat av: Ari

japp d e samma pris på 3 men ni får bara ringa för 3000 ;)

2009-09-24 @ 08:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0